Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE
HIDE_BLOG

Classic Header

{fbt_classic_header}

Yeni Tarifler

latest

KAREMELLİ TRİLEÇE TARİFİ

Karemelli trileçe Karamel nasıl yapılır Trileçe tarihçesi Mutlu huzurlu haftalar canlar bu sefer ara vermeden hemen geldim. Kendim...

Karemelli trileçe
Karamel nasıl yapılır
Trileçe tarihçesi



Mutlu huzurlu haftalar canlar bu sefer ara vermeden hemen geldim.
Kendimi alkışlıyorum uzun zamandır bu kadar hızlı uzun ve tarihçesini araştırıp tarif eklemedim.

Yeni hafta bizlere ve tüm Dünyaya sağlık,sıhhat,başarı,çoşku,
neşe,barış,akıl,ruh sağlığı getirsin.

Yumuşacık bulut gibi yerken puf puf karamelli trileçe istermisiniz...Youtube bir kase lezzeti sizden gelen yoğun istek üzere açtım videosunu ekledim.Youtubeye girin yapılış videosunu izleyin ücretsiz abone olun.

EVET CAN DOSTLARIM BLOĞUMADA VİDEOYU EKLİYORUM...

malzemeler hazırsa hadi buyurun yapalım...
 

Musait oldukça yeni videolar ekliycem her şey sizler için.Bütün sayfalarım gönül sayfalarım sadece dua istiyorum bana dua ediverin maddi manevi. Üniversiteyide başarıp bitireyim..Karemelli trilece nefis oldu hemen bu gün yapın...İnsta hikayelerde dikkat çekti ve tarifi istendi.Instagram bir kase lezzete ekliycem ama öncelik bu gün bloğum oldu.

Günlük instagramı güncelliyorum orayada beklerim.

Tarihçesine bakacak olursak aslında bizler Balkan tatlısı olarak biliyoruz.Merak edip biraz araştırdım, dilerseniz biraz bilgi sahibi olalım.Üniversite okuyunca Öğretmenler araştırıcı olun deyip ödevler veriyorlar ve tarihçesini kelime anlamlarını bize soruyor.Çalışkan öğrenciyim önümde dersim çalışırken sizleride ihmal etmedim😊

İspanyolcasını telaffuz ederek başlayalım:torta de tres leches ya da pastel de tres leches. “Üç sütlü kek” anlamına geliyor. Güney, Orta ve Kuzey Amerika’da bilinen bir tatlı trileçe. Trileçenin ününe kavuşması ise büyük ölçüde kapitalizmle ilintili. Nestle İkinci Dünya Savaşı yıllarında Meksika’ya bir süt fabrikası açıyor. Bu dönemde üretilen süt kutularının üzerine de farklı tarifler konuluyor.

Muhtemeldir ki trileçenin bu tarifler arasında bulunması içerdiği üç süt türünden kaynaklanıyor.Condensed milk (tam yağlı süt ve şeker karışımının %60 oranında buharlaştırılmasıyla elde edilen süt) veevaporated milk (%60 oranında buharlaştırılarak yoğunlaştırılmış süt) Nestle’nin ürettiği sütlerden.

Zaten Amerika kıtasındaki trileçede de bu sütler kullanılıyor. Bizdeki gibi keçi, inek ve manda sütü değil. Nestle’nin pazarlama stratejisi sayesinde trileçe Orta ve Güney Amerika’da hızla yaygınlaşıyor. Evet sizleri sıkmadan bu kadar bilgi yeter😊

Haydi pamuk eller yorumlarınız benim için önemli yanımda olduğunuzu hissediyorum ben ders çalışmaya devam




birkaselezzettarifleri
Tirelice tarifi

MALZEMELERİ
3 yumurta
4 yemek kaşığı şeker
yarım su bar.yağı
1 su bar un
yarım su bar irmik ( 3 yemek kaşığı)
Not:İrmik yerine unda ekleyebilirsiniz irmik dirilik verir un süngerim silik verir
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Koyup yağlanmış tepsiye dökelim

Şerbet: 4 su bar süt 4 yemek kaşığı seker 1 paket krema elle çırp soğuyan keke dökelim

KARAMELİ İÇİN
4 yemek kaşığı seker
su
200 ml krema
100 gram tereyağı

YAPILIŞI

1) yumurta şeker ile çırpın yağı un irmik un ekleyip karıştırın
2) kabartma tozu ve vanilya ekleyip karıştırıp yağlanmış tepsiye dökelim 180 derece fırında pişirelim.
3) Şerbet: süt şeker krema elle çırpıp soğuyan keke dökelim.
4) Karameli: şekeri tavaya koyup karamelize olsun üstteki fotoya bakın az su koyun erisin kremayı ekleyin karıştırın sonra tereyağı ekleyin kıvam alınca kapatın ve triçelenin üstüne dökelim bu kadar kolay basit pratik. Dolapta dinlensin servis yapın.
AFIYET OLSUN


1 yorum