Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE
HIDE_BLOG

Classic Header

{fbt_classic_header}

Yeni Tarifler

latest

KREMALI TAVUK CORBASI / CREAMY CHİCKEN SOUP

Kremalı tavuk çorbası tarifi İYİ GÜNLER DOSTLAR NASILSINIZ? Uzunca bir aradan sonra lezzetlinizden sevgiler saygılar. Baya yoğun de...

Kremalı tavuk çorbası tarifi



İYİ GÜNLER DOSTLAR NASILSINIZ?

Uzunca bir aradan sonra lezzetlinizden sevgiler saygılar.
Baya yoğun değişik bir hayata geçtim Aşçılık pastacılık ustalık ve daha sonra Asmekte öğretmenlik,Teztur Turizim Meslek Anadolu Lisesinde atölyede Usta Eğitmenliğinden sonra şimdi; Öğrenci 🤗 Üniversitede okuyorum birde üniversite diplomam olsun.

Bildiğiniz üzere Orta okul ve Liseyi dışarıdan okudum. Bunları okurken Antalyada Çıraklık okuluna gittim Aşçılik ve Pastacılık okudum, çıraklıktan başlayıp usta eğiticiliğini aldım. Atölyelerde çalışırken akşam Azize Kahramana dersaneye gittim(hiç ücret vermeden)azmetmek lazım Universite sınavına girdim ve Yalvaç Süleyman Demirek Asçılık bölümünü kazandım . Üniversite okuyup bilgilerime yenilerini ekleyip önce kendime sonra sizlere daha faydalı olmak.Çok güzel mutluyum, gene gençlerleyim inş. bitirmekte nasip olur.

Dersler sınavlar atölye 30 Kasım 3 Aralık Antalya Kemer Limak Limra otele mutfak dersleri aldık. Yoğun güzel, Antalya Isparta arası gidip geliyorum bi evim daha oldu. 

Rabbim neylerse güzel eylesin burayıda bitirirsem ya nasip kısmet bütünün ve benim hayrıma olan en güzellikler hayatıma geliyor şükür.

Bundan dolayı biraz buralardan uzak kaldım ama hep buralar aklımda. Yeni atölyeden pişen çorba tarifi ile geldim, sizlerde yapın. Öğretmenimiz Gastronomi hocası güzel lezzetlere imza atacağız her sey güzel olacak. Sizlerle sohbet çok güzel hadi tarife geçelim.

NOT: Isteyen çorbaya kremayı yarım paket koysun, Biz Uluslararası yaptık krema tadını almak için tam koyduk.

Malzemeleri
1 adet kemikli tavuk göğsü
6 su bardağı su
2 yemek kaşığı tereyağı
3 yemek kaşığı un
200 ml. krema
1 çay kaşığı tuz
1/2 çay kaşığı taze çekilmiş tane karabiber

Servisi için:
4 dal dereotu (arzuya göre maydanoz)

Nasıl Yapılır?
1.Bol suda yıkadığınız ve temizlediğiniz kemikli tavuk göğsünü derin bir tencereye yerleştirin.

2.Soğuk su ilave ettiğiniz tavuk göğsünü, orta ateşte yumuşayana kadar haşlayın. Suyun
berrak olması için; haşlama esnasında yüzeye çıkan köpükleri kevgirle alın.

3.Haşlanan tavuk göğsünü sudan çıkartın. Kemik, deri ve kıkırdak kısımlarını ayıkladıktan sonra göğüs etini küçük parçalar halinde didin.

4.Tereyağını ayrı bir tencerede eritin. Köpüren tereyağına unu katıp, hafif bir renk alana kadar kısık ateşte kavurun.

5.Süzdürdüğünüz sıcak tavuk suyunu kavrulmuş una azar azar katıp, topaklanmaması için çorba karışımını bir çırpıcı yardımıyla karıştırın.

6.Tuz ve taze çekilmiş tane karabiberi ekleyin. Krema ve ditilmiş tavuk göğüs etini eklediğiniz çorbayı kısık ateşte 15 dakika kadar pişirin.

7.Krema ve unlu meyane harcıyla kıvam alan sıcak çorbayı, servis kaselerine aldıktan sonra incecik kıyılmış dereotu ya da maydanoz ilavesiyle servis edin. Sevdiklerinizle paylaşın.
AFİYET OLSUN

1 yorum