Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE
HIDE_BLOG

Classic Header

{fbt_classic_header}

Yeni Tarifler

latest

KEK KALIBINDA BÖREK

kek kalıbında börek tarifi susam mantolu peynirli börek Bir gün Hızır (a.s.) hamamda yıkanan bir ihtiyarın yanına yaklaşmış. İhtiyar ...

kek kalıbında börek tarifi
susam mantolu peynirli börek



Bir gün Hızır (a.s.) hamamda yıkanan bir ihtiyarın yanına yaklaşmış. İhtiyar kendi kendine yıkanmaktaymış.

Hızır demiş ki:
Ey ihtiyar!
Gençliğinde yaşlılara yardım etseydin şimdi şu gençler de sana yardım ederlerdi.İhtiyar adam şöyle cevap vermiş.

Ben gençliğimde yaşlılara yardım ederdim ama zamane gençliği şimdilerde yardım etmez olmuş.

Hızır (a.s.) bir taraftan ihtiyar adamın sırtını keselerken bir taraftan da konuşmaya devam etmiş.

Demek ki yaptığın yardımları içinden gelerek yapmamış­sın, Allah’ın sevgisini kazanamamışsın, yoksa ettiğin o hay­rı neden görmeyeceksin ki?

İhtiyar adam şöyle demiş:Eğer yaptığımı Allah için yapmasaydım, O’nun sevgisini kazanmasaydım, Allah bugün benim sırtımı Hızır’a kese­letir miydi?

Hızır (a.s.) duydukları karşısında çok şaşırmış. Allah’ım de­miş, bana verdiğin Seni sevenlerin listesinde bu ihtiyarın adı yok, bu nasıl olur?

Yüce Allah şöyle demiş:

Ey Hızır! Biz, bizi sevenlerin listesini sana verdik ancak bi­zim sevdiklerimizin listesii bizim yanımızdadır...

Listede olanlardan olmamız duasıyla...
AMİN...
............................................


HAYIRLI PAZARLAR
NASILSINIZ CANLAR
ANNEMİN YANINDAYIM
Daha iyi olacak inş.
Bu kıssayı arkadaşım bana göndermiş teşekkür ederim....

Biz umreye giderken bosnaya gitmeye karar veren eşim bosna gezisinede yazıldı.
Tabi planlar olmadı annem amaliyat oldu bundan dolayı ben gitmedim eşim oralarda....


Evde kolayca kek kalıbında börek yapalım lezzetinde çıtır çıtır börek tarif edeyim kahvaltıya ikindi çayına yapın tavsiye ederim.

İstediğiniz iç malzemeyle yapın ben peynirli yaptım...

bir kase lezzet tarifleri kim tutar bizi


KEK KALIBINDA BÖREK
MALZEMELERİ
4 adet yufka
Sosu için
2 yumurta
1 su bardağı süt
yarım şişe soda
1çay bardağı sıvıyağ
2 kaşık tereyağı

İç malzemesi
1kase lor peynir kaşar rendesi
pul biber
karabiber

YAPILIŞI
1)Sos malzemelerini karıştıralım
İç malzemeleri doğrayıp karıştıralım..
2) Kalibı yağlayalım susam serpelim yufkanın taşacak şekilde yayalim ortanan hafif yırtalı kalibin ucu çıksın sostan sürelim.

3)2. ve 3. 4.Yufkayı ikiye bölelim birkat yufka koyalim iç malzeme serpelim yufka koyalim sos sürelim bu şekilde koyalim her kata sos sürelim.

NOT. iç malzeme koyduğumuz kata sos sürmeyelim tamam canlar.

4)En üste gelince kenarlardaki yukayı kapatalim kalan sosu gezdirelim dolapta bir gece dinlensin vaktimiz yosa bikaç saat dinlendirelim.

5)Dolaptan böreğimizi çıkaralım.
170 derece fırında kızarana dek pişirelim.

Biraz soğuyunca ters çevirelim.Nasıl kokular geldimi nefis oldu mmmmmmm şifa olsun çayda koydukmu tamamdır:)))))
ELLERİMİZE SAĞLIK

BAŞKA TARİFLERDE GÖRÜŞMEK DİLEKLERİMLE MUTLULUKLAR.

4 yorum

  1. Lezzetim her şeyden önce Annene çok çok geçmiş olsun inşallah şimdi daha iyidir.

    Börek tarifin kek kalıbında çok pratik bence ve nefis bir tarif ellerine sağlık canım benim...

    YanıtlaSil
  2. Senin güzel paylaşımların güzel tarifleri hiç bitmesin canım !

    YanıtlaSil
  3. kalıpta denemedim ama görüntü sunum harika canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Bu sıralar denemeyi düşündüğüm bir tarif:)

    YanıtlaSil