Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE
HIDE_BLOG

Classic Header

{fbt_classic_header}

Yeni Tarifler

latest

ŞEKER HAMURUNDAN SÜNGER BOB PASTA

Sevginin alameti Musa Aleyhisselâm zamanında israil oğullarında 7 yıl kuraklık olur. Hz. Musa’nın beraberinde, 70 bin kişi yağmur du...






Sevginin alameti
Musa Aleyhisselâm zamanında israil oğullarında 7 yıl kuraklık olur. Hz. Musa’nın beraberinde, 70 bin kişi yağmur duasına çıkarlar. Üç gün üst üste yağmur duası yaptıkları halde yağmur yağmaz. Bunun üzerine Hazreti Musa Ya Rabbi üç gündür yağmur duasına çıkıyoruz. Kulların sıkıntıda, fakat sen yağmur vermiyorsun. Sebebi nedir? diye Allah’a niyazda bulunur.

Mevlamız nida eder günahları kalplerini karartan, benim azabımdan, ihlassız emin olanları nasıl kabul edeyim.
Belhi esvedi bul, o dua etsin kabul edeyim der. Musa a.s. aramaya koyulur, belhiyi bilen çıkmaz. Ancak mağrifet nuruyla bilir. Bir gün bir adam dağdan aşağı inerken görür yanına yaklaşır. Yüzü siyah ama nurlu alnıda dua etmekten nasır tutmuş. Musa a.s. sen Belhi esvetmisin adam evet der. Dua edersen yağmur yağacak, Belhi tamam der. Dua etmeye dağa çıkar.

Rabbine duaya başlar
Ya rabbi bu sana yakışmaz, esen yellerin emrine iteatmi etmiyor.
Yoksa sermayenmi bitti, yoksa günahkarlara fazlamı kızdın.
Günahkarları yaratmadan önce rahmetini yaratmadınmı.
Bizlere merhamet ve şevkatle sen emretmedinmi.
Sana ne oldu sularınmı bitti.
Sen insanlara acırdın, merhametliydin.
Ne oldu acıman merhametinmi, bitti. Diye uzun uzun dua eder.

Daha duası bitmeden gök yüzünden şiddetli bir yağmur yağar. Yağmurun ardından güneş açar suya kanan toprak yarım günde yeşerir herkesde mutlu olur. Belhi duasını bitirip dağdan iner ve Musa a.s. derki.

Rabbimle olan mücadelemi ve rabbimin bana olan merhametini gördün mü beğendin mi der. Musa a.s. kızar, Belhinin üzerine yürür .

Rabbimiz o bizi günde 3 defa güldürür.

Belhi benim için sevimli bir kuldur onunda bir kusuru var. Bize yakın olmasına rağmen gece ibadete kalktığı zaman seher rüzgarının esmesi hoşuna gider. Benim sevgimi bir an olsun unutur...

(Halbuki beni seven başka hiç bir şeyle huzur bulamaz...)
..................................................................................................................................................



HAYIRLI CUMALAR.:)

Nasılsınız ? Antalyamdan saygılar ve sevgiler.
Kıssadan hisse müthişti, okuyunca cuma günü olması sebebiyle, bu kıssayı paylaşmam lazım dedim.
Muhakkak okumalısınız nette bu kıssa yok, rastlamadım:) Rabbimin razi olduklarından olalım diyerek başlıyalım.
Bu gün sizlerle kayra için yaptığım sünger boblu pastayı paylaşmak istiyorum.

Kısıtlı bir zaman içinde hazırladım kremayı sürüp şeker hamuru ile kapattım yüzünü yaparken kızımdan yardım istedim. Pastayı ve kurabiyeleri beraber hemen yaptık. Demlenmiş yaşam öyküleri bloğunun sahibi Dileğim ve oğlu Kayra pasta ve sünger bob kurabiyeleri görünce çok sevindiler, sevinçlerine sizde ortak olun. O mutluluk ve sevinç bana yeter. Sizlerde yapıp evlatlarınızı ve sizi sevenleri sevindirin.








Haydi beyler bayanlar buyurun.
Pamuk eller mutfağa:)))

MALZEMELER
Pandispanyası için
4 Yumurta
1 Çay bardağı ılık su
3 kahve fincanı şeker
3 Kahve fincanı un
4 Kaşık kakao
1 Paket vanilya
1 Paket kabartma tozu

Kreması için
1 Paket krem şanti
1 Paket pasta kreması
3 su bardağı süt
1 Paket krema
160 Gram kuvertür çikolata ( yada 2 paket bitter çikolata )

YAPILIŞI
1) Öncelikle pandispanyasını hazırlıyalım yumurta ve şekeri çırpalım kuru malzemeleri eleyip karışıma ekleyelim suyuda koyup karıştıralım fırın kağıdı ile kaplı dikdörtgen kalıba dökelim 170 derece fırında pişirelim. Tetaylı anlatım için sünger pandispanya tarifine tıklayın.
Not: benim kalıbım yok ne yapayım diyenler büyük fırın tepsisine keki döküp pişirin ve 3 eşit parcaya (18-30cm.) ayarlayın.

2) Kekimiz soğuyunca 3 kat keselim. Şimdi kremayı çırpalım içine çikolatanın yarısını benmari eritip karıştıralım dolaba koyalım. İki buçuk bardak sütle krem şanti ve pasta kremasını çırpalım.

3) Öncelikle pastamızın altına altlık ayarlıyalım. 1. Kekimizi üstüne koyalım, her katına sütle ıslayıp krema sürelim, aralarına kalan çikolatayı kırıp serpelim. Dolaptan kremayla çikolatalı karışımı çıkarıp kalan kremaya karıştıralım.Dış yüzeyide krema sürelim dolaba koyalım. Şimdi sıra şeker hamuru ile kaplamakta daha önce detaylı şeker hamuru yapmını ve nasıl şekil verildiğini yapmıştık. Detaylı anlatım için tarifine tıklayın.
Şeker hamuru yapımı Şekil vermek için, renklendirmek için, adım adım sizde yapın:)

4) Evet şimdi şeker hamurumuzdan biraz alıp sarı boya koyup çalıştıralım nişasta ile açıp resimdeki kibi koyalım kenarındaki fazlalığı keselim. Şimdi biraz beyaz şeker hamuru alalım çalıştıralım nişasta serpip açalım bir bardakla resimdeki gibi keselim onuda sarının yanına koyalım yanları keselim. Şimdi şeker hamuru alalım kırmızı ve siyah boya koyup kahverengi rengi elde edelim,onuda açıp sarının yanına koyalım kenarını keselim.

5) Nasıl pastanın üzeri tamamen kapandı şimdi mavi,kırmızı,siyah renklerde hamurlar elde edelim. Şişe kapağı ile kesip gözlerini yapalım. Ağzını yapalım, kalb kalıpla dilini ayarlayıp kesip yapalım. sonrada yanaklarını, burnunu, kıravatını,dişini, kemerini ve kipriklerini yapalım. Bütün parçaları yerlerini ayarlayıp su sürüp yapıştıralım. Daha detaylı anlatım için Şeker hamurundan pasta yapımına tıklayın.

6) MaşAllah size harikaydı pastamızın küçük rutuşlarınıda yaptıkmı tamamdır. Üstündeki çukurlarıda yuvarlak kalemin arkası ile aralıklı basalım ve bitti. Kimi sevindireceksiniz merak ediyorum. Benide anmayı unutmayın. ELLERİNİZE SAĞLIK.

Not: Tadını merak ettiniz demi. Ertesi gün bir dilim dileğim banada getirdi. Önce ablam yapan benim niye getirdin dedim. Dilekcim Ablacım bu pasta mükemmel olmuş tatmalısın dedi. Hakikaten maşAllah dedim mmmmmmmm harikaydı deneyin canlarım:)
Kurabiye tarifinide bir gün paylaşırım inşAllah:)))



AFİYET OLSUN:)))

Günün sözü
Ne kadar güzel olsada esbabın.
Kalbinden dökülen.
Ağzından çıkan,
Sözlerle belirlenir itibarın.

Sağlıklı, mutlu, huzurlu hafta sonları:)))

70 yorum

  1. Ayyyy inanmıyorum kuzum sen harika
    sın maşallah...Harika olmuş elleri
    ne,emeğine sağlık.Hayırlı cumalar
    diliyor ve öpüyorum...

    YanıtlaSil
  2. ablam yine döktürmüşsün...
    çok başarılı olmuş...
    eline emeğine sağlık...

    hayırlı cumalar....

    YanıtlaSil
  3. Yazını okudum yine yine çok güzeldi..Her biri ayrı bir ders gibi ellerine sağlık..Pastana bayıldım..Bu şeker hamuru marifetli ellerde başka birşey oluyor..En kısa zamanda pastanı denicem ..sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık cnm hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  5. inanmıyorum.müthiş olmus.resmen sanat eseri :)

    hepsisatista.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. tüylerim diken diken oldu,rabbim duaları kabul edilen kullarından eylesin inşallah bizleri de,

    ellerine sağlık olsun canım benim,
    harika görünüyor,
    hayırlı cumalar,

    şeri...

    YanıtlaSil
  7. Harika bir sayfa.. Emeğine yüreğine ellerine sağlık, bir kase lezzet.. Ne kadar güzel dizay ediyorsun. Hem bilgilendiriyor hem öğretiyorsun..
    "Günün sözü
    Ne kadar güzel olsada esbabın.
    Kalbinden dökülen.
    Ağzından çıkan,
    Sözlerle belirlenir itibarın."
    Çok doğru bir söz..her şey yürekten dudağa dökülenle belli olur.
    Pasta çok güzel gözüküyor.Emeğine sağlık. Mersin'den Antalya'ya selamlar. Hayırlı cumalar, hayırlı gönlünce bir hafta sonu diliyorum.. Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  8. Bir kase lezzetim her seferinde olduğu gibi, kıssayı büyük bir ilgiyle okudum. Çok teşekkür ederim ve hayırlı cumalar diliyorum.
    Sünger Bob pasta tek kelimeyle nefis olmuş, ellerine emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Belhi'nin duası ne de güzelmiş çok beğendim yine kıssayı sağol Ayşe'mm pastanda süper süngerbop sanki pasta değil foto yada resim bravo ana kız maşallah size :)

    YanıtlaSil

  10. Hoş geldiniz.
    Teşekkür ederim çok sağolun.
    Hepimizden razi olsun rabbim.
    Hayırlı cumalar:)

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel olmuş bu pasta.Nasıl yapıyorsunuz.Maşaallah..

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık. Ne şirin bir pasta.

    YanıtlaSil
  13. Detaylar çok güzel ve muntazam olmuş,elleriniz dert görmesin.

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık Ayşe çok başarılı buldum...yavaş yavaş başladın sende...siparişmi aldın yoksa öyle hediyemi ettin anlamadım...çok özenli olmuş sevgiler

    YanıtlaSil
  15. harika görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  16. pasta işi hep hayalimdir valla helal olsun nede güzel yapmışsın ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  17. süper olmuş :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  18. ellerine sağlık ablam sen yaparsında güzel olmaz mı :) sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Canım,
    ellerine sağlık. Çocuk olmak istedim. Sonra da bu güzellikleri görmek için çocuk olmaya gerek yok dedim. Harikasın. Çok beğendim.
    Öykü için de teşekkürler.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  20. canim belirtmeliyim cuma günlerini kissalarini merakla bekler oldum Allah c.c. razi olsun
    sünger kafaya gelince
    harikasin fazla söze ne hacet
    sevgilerimi dualarimi gönderiyorum güzel antalyama ve sana gülüm
    sarildim

    YanıtlaSil
  21. Tek kelime ile harika sanat eseri gibi olmuş ellerine sağlık.Hayırlı cumalar sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  22. Çok güzel olmuş..Kayra sevinmesinde ne yapsın:)Kıssadan hissede çok güzeldi..Ellerine emeklerine sağlık Ayşe'cim.)

    YanıtlaSil
  23. harika olmuş ayşeciğim , çok beğendim emeklrine sağlık...

    YanıtlaSil
  24. Bu beni çooooook aşar. Ama bakması bile güzel. Ellerine sağlık. Harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  25. hayırlı cumalar ablacım :)
    çoooookk şeker olmuş ellerine sağlık çok tatlı çok tadına ne şüphe yapan sensin :)

    YanıtlaSil
  26. Ne güzel bir giriş yapmışsın:)Pastana bayıldımmmm:)Zaten bu ara d.günleri ile ilgili ne varsa ben oradayım:))Kayra!nın bu güzel pastasını daha önceden görmüştüm.Tarif vermişsin am ben bunu hayatta yapamam malesef:(Yapabilecek arkadaşlara çok güzel olmuş:)

    YanıtlaSil
  27. Dileğin bloğunda görmüş ve çok beğenmiştim. Sabırsızlıkla tarifi bekliyordum. Ayşecim sen kurs veriyormusun canım. Senin bütün pastaların bir harika. Kayra ya buradanda sağlıklı ömürler dilerim. Müthiş güzel bir pasta olmuş..

    YanıtlaSil
  28. giriş senin notun veeee o ne şeker şey öyle. sünger bob pek severim pastası da bence baklamlık yaa.
    :)

    YanıtlaSil
  29. Ne güzel bir yazı,ne güzel bir pasta..Ellerinize sağlık,gerçekten çook güzel olmuş.

    iyi haftasonları :)

    YanıtlaSil
  30. Çok güzel görünüyor.Elinize sağlık.kurabiyeleride merakla bekliyorum...

    YanıtlaSil

  31. Hoş geldiniz.
    Gönlünüzden gelen bu yorumlarınıza çook teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  32. Çok şeker görünüyor,süper olmuş,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  33. Ay lezzetlim bende yapabilirmiyim bunu.
    Çoooook güzel.
    Kıssa günün sözü rabbime emanet ol.

    YanıtlaSil
  34. Çoooooook emek var bu blokta.
    Allah razi olsun.

    YanıtlaSil
  35. Ay lezzetlim bende yapabilirmiyim bunu.
    Çoooook güzel.
    Kıssa günün sözü rabbime emanet ol.

    YanıtlaSil
  36. Merhabalar,

    Her zaman olduğu gibi yine değişik bir kompozisyonla blog sayfanıza renk katmışınız. Çok güzel ve de enfes görünüyor. İnsan bu görüntüye nasıl kıyar? Bilemem!..

    Selam ve dualarımla birlikte Cenab-ı Mevla'ya emanet olun.


    YanıtlaSil
  37. Bu kadar güzel söz ve övgüyü hak ediyorsunuz.Tek sözle harika olmuş. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  38. Oy oy ayşeme ne yaptın sen.
    Çocuklara güzel süpriz.
    Kıssada rızaya erenlrden olalım:)))

    YanıtlaSil
  39. Oy oy ayşeme ne yaptın sen.
    Çocuklara güzel süpriz.
    Kıssada rızaya erenlrden olalım:)))

    YanıtlaSil
  40. tek kelimeyle harika olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  41. Harika bir pasta olmuş,ellerine sağlık.Öykü ve sayfan çok güzel:)Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  42. 78. Porselen Demlik Çay Saati etkinliğinin ev sahipliğini bendeniz Yersofrası yapıyorum. Bu ilk etkinliğimde güzel tariflerinizle katılımınızı bekliyorum. Ayrıca http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/399204_488574334520085_1514031743_n.jpg banner i sayfanıza ekleyip etkinliğimizi sayfanızda duyurmanızı rica ediyorum. Katkılarınızdan dolayı şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  43. ellerine sağlık canım harikasın maşallah sana cok güzel olmuşşş

    YanıtlaSil
  44. nedense ben şeker hamurunu hiç sevemedim...yapması zevkli olabilir ama yemesii değil gibi geliyor bana...

    YanıtlaSil
  45. te ha quedado precioso felicidades, saludos desde españa

    YanıtlaSil
  46. seker hamurunlu pastan çok seker olmus Aysecim ;) bende bir mimin var canim beklerim :)

    YanıtlaSil
  47. Hoş geldiniz.
    Çok sağolun
    Ellerinize sağlık bil mukabele:)
    Sizlerde harikasınız:)

    YanıtlaSil
  48. Ayşecim canım ellerine sağlık kuzum.. Ne güzel yapmışsın yine. Bu günlerde yoğunum. Geç geldim kusuruma bakma emi.
    Dualarınla an beni. Kocaman sarıldım sana..

    YanıtlaSil
  49. muhtesem gçrüntü.....ben hala sekerhamuru denemeynlerdenım( ellerine saglık ....

    YanıtlaSil
  50. Immm tadını bilemicem ama görüntü nefis:)

    YanıtlaSil
  51. Yine her türlü döktürmüşsün canım ellerine sağlık, harika görünüyor:)

    YanıtlaSil
  52. İnanılmaz güzellikte bu pasta ,hayran hayran izliyorum..
    Ellerine emeğine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  53. Ayşe, hayrola pastacılara rakipmi olacaksın,süper olmuş.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  54. Sponge Bob:))) Ne guzel olmus bu kek boyle..bende isterim:)) sunger bob pastasindan..sevgiler

    YanıtlaSil
  55. Harika olmuş pasta, ellerine sağlık Ayşe'm kuzum. Çok öpüyorum, sevgiler.

    YanıtlaSil
  56. ellerine sağılık,ben de isterim...

    YanıtlaSil
  57. Pastaya bayıldım süper. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  58. Pasta süper olmuş canım, ellerine sağlık. Hiç cesaret edip şeker hamuru olayına girmiyorum. Tabi biraz da vakitsizlikten. Bir gün denemek kısmet olur inşallah. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  59. Canım Ayşem kıssa çok güzel , pasta çok güzel sen ise çok güzel kalplisin..
    Öpüldün...

    YanıtlaSil
  60. Çok ciciş olmuş hayatım ellerine sağlıkkk...

    YanıtlaSil
  61. çok cici olmuş,eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
  62. Ancak bu kadar güzel bir görüntü olabilir, süper ötesi olmus...Ellerine saglik canim....

    YanıtlaSil
  63. ELLERİNİZE SAĞLIK AYŞE HANIM BENDE ANTALYADAN SİZİNLE AYNI HAVAYI SOLUYORUM ELLERİNİZE SAĞLIK .ÇOK GÜZEL PAYLAŞIMLARDA BULUNMUŞSUNUZ.

    YanıtlaSil
  64. Çok şirin olmuş bende haftasonu yağanim için yapacağım umarım seninki kadar güzel ve lezzetli olur.

    YanıtlaSil
  65. gördükten sonra seker hamuru askim depresti .
    coooook sirin
    muhabbetle canim

    YanıtlaSil
  66. Ben tarifinizi denemek istiyorum ama Kullandığınız kalıp ölçüsünü Doğru mu anladım 18*30 cm lik kalıpta mi pişirdiniz? Peki bu ölçülerde pişirince 3 kata ayrılır mi? Şimdiden çok sağolun

    YanıtlaSil
  67. Tarifte ne yazdım sa doğrudur 3 çe bölebilirsiniz

    YanıtlaSil