Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE
HIDE_BLOG

Classic Header

{fbt_classic_header}

Yeni Tarifler

latest

KADINBUDU KÖFTE

ilk tarifim olduğu için çok acemiyim!! :) MALESEF:( Hem bilgisayar hemde fotoğraflar konusunda... Onun için kusuruma bakmayın. Elimden gele...

ilk tarifim olduğu için çok acemiyim!! :) MALESEF:( Hem bilgisayar hemde fotoğraflar konusunda...
Onun için kusuruma bakmayın. Elimden gelenin en iyisiyle size tariflerimi sunacağım!!
Bugünkü yemeğimiz 'KADINBUDU KÖFTE'.



14

ADET

MALZEMELER:

400 gram kıyma

1 çay bardağı pirinç

4 çay baradağı su

3 yemek kaşığı galeta unu veya ufalanmış ekmek

1 adet soğan

1 diş sarımsak

tuz,karabiber


PANELEMEK İÇİN

un

yumurta

HAZIRLANIŞI

1 çay bardağı pirinç yıkanır, 4 çay bardağı su ile pişip suyu çekinceye kadar haşlanır.Kenarda ılıması beklenir.

Kıymanın 3te 1i tavada hafif kavrulur.

Başka bir kaba kıyma konur, soğan ve sarımsak rendelenir.

Tuz,karabiber,galeta unu ve diğer pişen malzemeler karıştırılır.Pirinçler ezilinceye kadar yoğurulur.

Yassı köfte (Benim deyişimle dil şekli:)) şekli verilir.

Tutması için dolapta bekletilir.

Biraz donmazsa kıvamı hafif yumuşak olduğu için kızartılırken zorluk çekebilirsiniz.

Yağ kızdırılır.Köfteler önce una, sonra yumurtaya bulandırılıp kızartılır.

NOT:Kızartma yağını kullanırken ben fındık yağını tercih ediyorum. Çünkü; fındık yağının yanma süresi daha geç.

AFİYET OLSUN...


Bunu yazarken kızımla beraber çok güldük. Bilgisayarda çok acemi olduğumu farkettim ve bunu geliştirmem en kısa zamanda geliştirmem lazım!

Bu arada sizinle okuduğum bir fıkrayı paylaşmak istiyorum...



Adamın biri Afrikada safariye çıkarken yanına minik köpeğini de almış. Minik köpek; bir gün ormanda dolaşıp kelebekleri kovalar çiçekleri koklarken kaybolduğunu fark etmiş. Ne yapacağını düşünürken bir de bakmış ki karşıdan bir leopar geliyor ve belli ki, günlük yiyeceğini arıyor. Şimdi başım dertte diye düşünmüş minik köpek.

Etrafına bakmış yerde kemik parçalarını görmüş. Hemen arkasını leoparın geldiği yöne dönerek kemikleri yemeye başlamış bu arada da arkadaki hareketi kestirmeye çalışıyormuş. Leopar tam saldıracakken minik köpek kendi kendine konuşmuş:

- Ne kadar lezzetli bir leoparmış. Acaba etrafta bundan bir tane daha varmı dır ki? diye sormuş.

Bunu duyan leopar bir anda donmuş kalmış ve en yakındaki ağaca tırmanarak dalların arasına saklanmış. Tam zamanımda kurtardım yoksa bu köpeğe yem olacaktım diye düşünmüş leopar.

Bütün bunlar olup biterken bir başka ağacın üstündeki bir maymun olanları izliyormuş. Bildiklerini kullanarak leopardan kurtulacağını düşünmüş. Leoparın yanına giderek neler olduğunu anlatmış.

Leopar köpeğin yaptıklarına çok sinirlenmiş ve maymuna Atla sırtıma gidip şunu yakalayalım demiş.

Ancak minik köpek neler olduğunu ve leoparın sırtında maymunla birlikte yaklaştığını fark etmiş.

Şimdi ne yapacağım diye düşünürken kaçmaya teşebbüs etmemiş. Bunun yerine arkasını leoparın geldiği yöne dönerek kemikleri yemeye devam etmiş.

Tam leopar saldıracakken yine kendi kendine konuşmuş;

- Bu aptal maymunda nerede kaldı? Yarım saat önce bir leopar daha getirsin diye gönderdim hala haber yok.....




Yapabiliyorsan; Hızlı düşün sakin ol güçlü görün düşmanını kendi silahı ile yen.

4 yorum

  1. ilk tarıfınde cok lezzetlı gorunuyor umarım sana şas getırır canım

    YanıtlaSil
  2. zeymurenim teşekkürler canım
    eski kayıtlara baktım
    yorumlarda teşekkür etmemişim
    yazılarımda ediyorum ama sen benim ilklerimdensin.
    :)
    arkadaşlığın her zaman benim için çok önemli.
    :)

    YanıtlaSil
  3. Mmmmm yaptim nefis.
    Eelimize saglik.

    YanıtlaSil
  4. İlk tarif mi? Diyerek geldim.. :) Tarihi görene kadar ki şaşkınlığımı tahmin edersiniz :D
    Elinize sağlık! İlkler güzeldir ;)))

    YanıtlaSil